Pick & Pack, czyli czas na jabłkobranie! Recenzja

Gra na parę - Pick&Pack#2Pick & Pack to dwuosobowa gra, która polega na zbieraniu skrzynek wypełnionych jabłkami. Na kwadratowej planszy w losowy sposób układa się kafelki, które przedstawiają owe skrzynie z owocami. Gracze naprzemiennie kontrolują ruchy mechanizmu zbierającego jabłka – jedna osoba może poruszać się poziomo, druga zaś pionowo. W swojej rundzie można zebrać albo skrzynię z jabłkami i odłożyć ją na daną paletę, albo zagrać akcję specjalną (pod warunkiem, że staniemy pionem na wolnym od skrzyni polu). Kafle akcji specjalnych każdy z graczy rozmieszcza po swojej stronie (niebieska lub czerwona) przed poznaniem układu jabłek na planszy. Akcje specjalne cechuje głównie negatywna interakcja pomiędzy graczami m. in.: można komuś zabrać dowolną wierzchnią skrzynkę, podmienić swoją mniej pełną skrzynkę ze skrzynką rywala, która wypełniona jest po brzegi jabłkami czy zamknąć komuś jego paletę i jednocześnie obniżyć o połowę (zaokrąglając w dół) wartość jego zbioru. Gra kończy się w momencie, gdy wszystkie jabłka zostaną zebrane bądź, gdy nikt z graczy nie może już wykonać żadnego ruchu. Zwycięża ta osoba, której jabłka mają wyższą wartość.

Tematyka

shubgami: 3 – Zbieranie jabłek. Hmm… zbieranie jabłek? No umówmy się, nic specjalnego. Ani nie zachęca, ani nie odrzuca. Choć właściwie nawet zaskakuje: „Jak to gra o zbieraniu jabłek?”. Można więc uznać to za plus, który przyciągnie zaintrygowanego prostotą gracza.

gnom: 3 – Uściślę tylko, że jabłek nie zbieramy w sadzie, a w pakowni, gdzie wskutek uszkodzenia jednej z maszyn do pakowania, muszą ją obsłużyć dwie osoby. Wbrew pozorom, temat jest tu całkiem zgrabnie oddany i nie jest aż tak bardzo pretekstowy, jak mogłoby się wydawać. Niemniej, na kolana nie powala.

Mechanika

shubgami: 4 – Gra działa bardzo dobrze, podoba mi się, że jest dużo negatywnej interakcji. Każdy podejrzliwie śledzi ruch swojego rywala, nie chcąc dać mu porwać skrzyni z sześcioma jabłkami (jedyna taka w zestawie). Jest tu trochę logicznego myślenia, strategii, choć ogólnie Pick & Pack to po prostu lekka i przyjemna pozycja (czacha nie dymi). Jako gra do kawy czy mały przerywnik (od Gra na parę - Pick&Pack#8dłuższego tytułu bądź telewizyjnej nudy) sprawdza się bardzo dobrze. Reguły są proste i bardzo łatwo wprowadzić jest nowych graczy – 2 minuty na przekazanie zasad, pokazanie planszy i można grać z powodzeniem. 🙂

gnom: 5 – Gra jest szybka, sprytna i łatwa. Podoba mi się prostota zasad, działanie płytek akcji (wszystkie są przemyślane i każda bywa przydatna; nie jest tak, że niektóre akcje są zawsze lepsze niż inne) oraz praktycznie brak losowości, która byłaby w P&P źródłem wielkiej frustracji (jedyny losowy element to początkowy układ płytek z jabłkami, co akurat korzystnie wpływa na grę, bo uniemożliwia opracowanie zwycięskiej strategii). Trzeba się trochę przy P&P nagimnastykować, czasem planować na kilka ruchów do przodu, starać się przewidzieć co zrobi przeciwnik… Ale bez przesady, jak napisała Shubgami – mózg się nikomu nie przegrzeje.

Wykonanie

shubgami: 4 – Dobre, przyzwoite, estetyczne. Gra nie jest z gatunku tych ślicznych, na które patrzysz z rozdziawionymi ustami, ale naprawdę jest ładna i miła w obyciu. Podoba mi się okładka, instrukcja też jest przejrzysta. Pudełko jest małe, lekkie. Wejdzie bez problemu do torebki (tylko nie próbujcie go ładować do kopertówki!) czy do plecaka. Dla mnie to dodatkowy plus, bowiem lubię poręczne i niewielkie gry.

gnom: 4 – Wykonanie jest bardzo w porządku. Fajny format, niezła jakość. Szczególnie przypadły mi do gustu urocze grafiki i kolorystyka gry. Wypraska średnio udana, po wrzuceniu gry do plecaka jest duża szansa, że wszystkie płytki się wymieszają.

Cena

shubgami:  5 – Można nabyć już za 45 zł i to jest świetna cena za grę, którą będziemy mogli zabrać na weekendowy wyjazd, odświeżymy od czasu do czasu w przerwie między czymś dłuższym, czy bez problemu zabierzemy do kawiarni i rozłożymy na małym stoliku.

gnom: 5 – Absolutnie warta tych pięciu dych. Wreszcie gra, której cena wywołała we mnie naprawdę pozytywne odczucia: wow, jak tanio!

Czas rozgrywki

shubgami: 4 – Jedna partia to jakieś 15-25 minut z rozłożeniem kafli z wizerunkiem skrzyń na planszy. No ale potem oczywiście czas na rewanż. 🙂 Także lepiej zarezerwować sobie ok. 45 minut wolnego czasu.

Gra na parę - Pick&Pack#6gnom: 4 – Set-up jest krótki, oczekiwanie na swój ruch błyskawiczne (na ogół, bo przez to, że wykonanie posunięcia to zazwyczaj 5-10 sekund, kiedy ktoś zaczyna się tęgo zastanawiać, można się zniecierpliwić), a sama rozgrywka szybka. Trochę za szybka – wolałbym chyba, żeby trwała ciut dłużej.

Skalowalność na dwie osoby

shubgami: Gra jest dwuosobowa, zatem skalowalność nie będzie poddana ocenie.

Podsumowanie

shubgami: Pick & Pack to dobry przerywnik, który pozwoli nam trochę pogłówkować. Gra po prostu jest fajna i tyle. Nie jest wybitna i nie zachwyci wszystkich. Można powiedzieć, że jest takim przeciętniakiem z dużym plusem. Za tę cenę warto nabyć nawet w ciemno. 🙂

gnom: Ciekawa i warta rozważenia pozycja dla pary. Nie powala, ale jest niezwykle przyjemna. Niska cena, mały format, idealny na weekendowe wypady. Fajny filler – nic więcej, ale też nic mniej.

Ocena: 82% zadowolenia
shubgami: 20/25
gnom: 21/25
Łącznie: 41/50

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: